1st & 2nd day in school

Hellu! Igår va det som sagt första dagen i skolan. Första "perioden" börjar 8:05 så vi skulle vara utanför skolan ca 7:45 för att hämta våra scheman. Volleyboll tjejerna möttes oss utanför. När vi fått våra scheman gick vi för att leta upp skåpet, men insåg att det inte skulle hinnas eftersom skolan är STOOOR och lektionen skulle börja om 5 min.
Okej så här är mitt schema just nu!
1st h: College trigonometry 8:05-8:55
2nd h: Comprehensive rethoric 9:00-9:50
3rd: sociology 9:55- 10:45
4th: graphic design 10:50-11:40
5th: PE 11:45-12:35
6th: Lunch 12:40-1:30
7th: Concert band 1:35-2:25
8th: Nutrition & culinary arts 2:30-3:20

Ja och så är det vaaarje dag!! Men det är skönt att det bara är 50 min lektioner. Det är lite mindre (mycket) skönt att det bara är 5 min mellan lektionerna och man måste springa från ena delen av skolan till den andra samtidigt som 1299 andra elever gör samma sak. Men jag har kommit i tid hittils i alla fall haha.
Okej tillbaka till gårdagen.. På matten presenterade vi oss och lekte en lek. På engelskan samma sak. sociology hmm.. läraren pratade lite. graphic design.. lekte lek.. PE.. fick lås och skåp, fattar fortfarande inte hur jag ska hinna från andra sidan skolan ner till the gym och byta om och allt på 5 min.. menmen. Lunch.. jag och Yuna satt och pratade med Aaron från church, han e trevlig :) Concert band.. typ info.. samma sak på "hemkunskapen".
Idag var det lite annorlunda.. Började med att gå till mitt skåp och fick återigen fråga om hjälp med koden.. det är sååå jobbiga lås man måste vrida och vända och det är komplicerat. på matten läste vi ett papper om trigonometry och jag tror jag fattade fast inte alla ord. På engelskan ska vi presentera en annan person inför klassen, ett formal speech och ingen hade gjort det förut?? Svårt liksom? menmen jag ska presentera en tjej som heter Daryn eller nåt. Sociologyn var en pain, vi är typ 40 pers och man skulle analysera en tidning och jag fattade inte ett ord(alltså ett ord) så jag gjorde helt fel haha.. Jag ska försöka byta den klassen mot kör istället uuuuh för sociology. Sen var det graphic design och vi jobbade med photoshop, har btw en nice girl bredvid mig som hjälper mig hela tiden. Sedan sprang jag till PE och vi fick t-shirts.. De är grå med skolans tryck på.. haha det är jättevarmt i gympasalen så alla kommer typ ha stora svettfläckar. På lunchen var det några tjejer som bjöd över oss till deras bord och alla var asiater utom jag, en svart tjej och en tjej till. Men de var trevliga :) På concert band fick jag ett instrument som jag ska spela på konserterna och det blev Baryton haha, det verkade lättast. Sista lektionen var seg och vi pratade bara regler. Efter den gick vi till councelorn för att byta klasser, men hon kommer kalla på oss imorgon. Så jag hoppas jag kan få kör istället för sociology. Btw skolan är 100 år gammal och är heeeet, förutom hemkunskapen för där är det kaaallt. btw igen, igår var det nice väder med thunder storms och kanske runt 24 grader. Men idag är det typ 34 grader nu klockan 5 och jag avlider!! Men men haha kram kram

Kommentarer
Postat av: mother Ingela

Pust, det var ett digert schema. Vad var det för ord du missuppfattade på sociologyn? det blir att lära den tuffa vägen!! Hoppas du kan få byta till kör, det låter roligt. Ska också bli skoj att höra dig spela baryton när du kommer hem!!Ha ha/kramisar

2011-08-25 @ 08:43:56
Postat av: Sister Tess

Baryton, är det en cello eller trumpetliknande instrument tro?

Inget av dem verkar "lätt" tycker jag.

Hinner du öva, du verkar ha att göra!

Men du är "ung och snygg" så du fixar väl det i guess.

Kram :-)

2011-08-29 @ 23:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0