Måndag

Tjenis!! Har inte mycket att skriva om as you can tell... Jag börjar bli bättre på trombonen yeyy!! Förresten bytte jag engelska klass idag, så imorgon ska jag ha American literature. Nice för vi skrev bara massa i den andra klassen och man blir inte bätte på engelska av att använda samma vokabulär hela tiden haha. Fick tillbaka mit matte quiz idag och jag hade 6.5 av 8 så det gick la bra! Tror dock att vi ska ha test på hela kapitlet denna veckan, suck suck.. Hm.. idag var det varmt IGEN!! och jag som hade långa byxor.. men men jag överlevde. På idrotten idag HAHA det är så fånga lektioner så ag döör. Vi håller på med nåt test för att se hur "bra" vi är. idag gick det ut på att sitta med ett ben mot en låda och luta sig framåt och se hur långt man nådde. Det var flexibiliteten det haha, det tog ca 2 sekunder och sen var alla klara. Så jag spelade lite basket med Vy och en black girl. Jan är just nu på kinesiska kurs och kommer hem snart och då ska vi till baskin robbins och köpa glass :) det är typ nån underkedja eller vad man kallar det, till dunkin donuts.. maj gad jag åt en så god glass där, jag dööör!! det var nån mocha sak med mandel i mmmmmm! Jau.. ser förresten fram emot YFU orientation som är i början av Oktober och vi ska til 6 flags utanför St Louis!! wohoo love my area rep/field director som fixar så roliga saker!! uuuh Marvie fes precis så det luktar hundfjärt, inget att rekommendera alltså!! från en sak till en annan ja.. Nä ska väl ta tag i lite homework och se om jag fattar någe.. kram kram

Den stora korsningen i området haha. Det kommer aldrig nån annan bil men ändå stannar alla med en tvärnit typ.
En bild från campus! Det är värsta fint där :)
Avslutar med en bild på ett av alla manisions ute på University ave!

Kommentarer
Postat av: mother Ingela

Tjenis! Vilket bra resultat på matten! Och vad bra att du fick byta engelskaklass, då kanske det blir en lugnare miljö också? Den där glassen låter ju jättegod, finns det nån liknande i Sverige? Det låter som om Marvie är en liten trevlig krabat, som delar med sig av både det ena och det andra. Tur att han inte sover hos dig? Fina bilder förresten, men det ser lite ödsligt ut, var är alla människor?! Är det för varmt att vistas ute eller är de för lata för att röra sig över så stora ytor? Nä nu var jag elak. många pussar o kramar

2011-09-13 @ 21:18:53
Postat av: mormor Kerstin

HejIssa!

Roligt att matten gick bra och i spelningen går det bättre.Duktigt! Idrotten verkade ju inte så jobbig,men kanske lagom i värmen.Här regnar det nästan jämt. Fina bilder,ingen störande trafik.

Många kramar!!

2011-09-13 @ 22:39:41
Postat av: Terez

Hi!

Vilka fina bilder. Var är alla matglada amerikaner? Är det för varmt ute så att de sitter inne och äter glass? Den glassen var inte bara god utan jättestor gissar jag.

Tyvärr har vi bedrövligt väder här i Götet, så jag håller mig också inne. Har bakat kanelbullar och nyttigt bröd. Blir gött att smaska på i regnrusket. Sköt om dig!

Kram

2011-09-14 @ 01:24:38
Postat av: Veronika

Maj Gad, nu låter det som om livet leker igen! Det var något i förra inlägget om skolan, att du kanske skulle byta. Men det kanske reder sig med tiden. Kul att du blåser dig blå på trombonen, ska bli spännande att höra dig spela live någon dag...

Super med photoshop! Vilken version har ni? Jag jobbar i 6.0.

Nu gör jag affischer till min konstutställning med hjälp av det programmet.



My Gad, så förkyld man är oxå. Knaprar penicillin och är sjukskriven. Därför har jag lite mer tid att läsa din intressanta blogg - samt skriva såna här idiotiskt långa kommentarer som bara är jobbiga för dig att läsa;-)



Blev lite avis på den där glassen du åt...men min älskling har faktiskt nyss cyklat iväg i stormen till Mc Donalds bara för att köpa en stooor milkshake till mig.

Så det får la duga så länge...



Hug and a kiss - from your crazy sis.

2011-09-14 @ 17:40:43
Postat av: Veronika

Maj Gad, nu låter det som om livet leker igen! Det var något i förra inlägget om skolan, att du kanske skulle byta. Men det kanske reder sig med tiden. Kul att du blåser dig blå på trombonen, ska bli spännande att höra dig spela live någon dag...

Super med photoshop! Vilken version har ni? Jag jobbar i 6.0.

Nu gör jag affischer till min konstutställning med hjälp av det programmet.



My Gad, så förkyld man är oxå. Knaprar penicillin och är sjukskriven. Därför har jag lite mer tid att läsa din intressanta blogg - samt skriva såna här idiotiskt långa kommentarer som bara är jobbiga för dig att läsa;-)



Blev lite avis på den där glassen du åt...men min älskling har faktiskt nyss cyklat iväg i stormen till Mc Donalds bara för att köpa en stooor milkshake till mig.

Så det får la duga så länge...



Hug and a kiss - from your crazy sis.

2011-09-14 @ 17:44:04
Postat av: Birgitta Andersson

Du får be någon ta ett kort på dig placerad i de fina vyerna. Kanske lite känsligt att fotografera någon annan, men jag håller med om att det ser lite folktomt ut. Bra matteresultat o go glass det är bra o fler bra saker kommer.Hälsa fjärtis. Många kramar från "Staffanstorpstanten"

2011-09-14 @ 22:21:14
Postat av: Terez

Hi kära syrror!

Nu läste jag virriga virres inlägg som lyder:

Vad super med photo shop. Vilken version har du? jag jobbar i 6.0



Är det betyg i simhopp eller antal grader eller något annat kul?



Jag är nog född på en annan planet.

Vad är det för något? Jag har en mac, finns det photoshop 6.0 på den?

Är det inte en vanlig kamera du tagit bilderna med issa?

Du får gärna ha en kurs i detta när du kommer hem. Jag förstår att jag har mycket att lära....

Kram på er alla som läser Issas blogg!

2011-09-15 @ 00:39:59
Postat av: Veronika

Ha,ha...photo shop...det skrev Issa om i förra inlägget. Snacka om att jag fethajar långsamt...Men ändå.

Fru Möller. Photoshop är något av det bästa du kan ha,eller ladda ner i form av gratisappar, på din mac. Du kan redigera bilder, skapa nya, leka, förvränga etc. Du kan lätt bli beroende. Det är så snillrikt utformat att min version, 6.0, som jag skaffade år 2001, faktiskt håller än.

Men nu kan man ladda ner massa gratis fotoredigeringsprogram från nätet, så photoshop har flera konkurrenter på den fria och rörliga marknaden.



Måste även nämna att J har köpt en surfplatta och till den har jag laddat ner gratis fotoappar där man kan ta polaroidbilder och andra roliga retrobilder.

Du ska få se nån gång, fröken Möller.

Du ska få se...

2011-09-15 @ 10:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0