April 12th

Hejsan! Nu är snart denna veckan slut oxå, tiden bara flyer iväg!! Well jag har haft rätt mycket läxor i veckan plus lite test hit och dit.. Haha lite roligt, i typ alla ämnen jag har kommer en liten kommentar om Sverige in typ. I entrepreneurship var det nån svenne å starbucks, i history så är lärarens mormor från sverige, i kören så ser vi på en film "Newsies" å det var en kvinna som skulle vara svensk å sa "velkomen", i american lit så nämns nobelpriset lite då och då å så var det nån svensk författare som hade skrivit en bok som var jättelik en amerikansk bok, i space science så har nåt svenskt namn ångström eller nåt dykt upp plus att vi såg en film idag å en svensk filosofer hade bidragit med nåt plus att de visade från nån gammal nobelfest å Knugen var ung å delade ut pris hahahahha! Hade ju inte förväntat mig att få se lille kungen på en lektion i Amerika, men det gjorde jag haha :)
Igår hade vi cardio på PE och mina ben är sore idag.. shit är man out of shape eller vad? men men welcome to the lazy part of America vilken jag tillhör :)
Föresten så sjunger vi Born This Way- Lady Gaga i kören å det är koreografi också hihi såå skoj :D ser faktiskt fram emot konserten den 7 Maj! Sen har jag ett fetto research paper i Am-Lit som ska vara inne den 30:e April.. Man ska skriva massa annotiations om källorna å massa argument hit och dit.. jag skriver om censorship och banned books i skolor, om boken The catcher in the rye.. Det var typ den enda (ända?) whaat, glömt av hur man skriver juu, boken som varit underhållande att läsa. Plus att det är första gången man har mer än några dagar att skriva den :D
Näe nu ska jag plugga å sen soova :D
kram

Kommentarer
Postat av: mother Ingela

Ha ha tror allt att du börjar orientera dig mot Sverige igen. Du ser svenska saker i allt. Det börjar bli dags, annars tappar du schpråket haha. Ha en go helg tills vi pratas vid på söndag. puss o kram

2012-04-13 @ 16:29:43
Postat av: jojje

Hello Ms I!

Ni verkar att ha mycket att läsa ,men oxså mycket att lösa, tänkte på det fysikaliska : OK ! Help your selfing ,om du får sår på benen när du har cardio från PE , å blir slapp å out of shape !

Verkar vara the crazy part of over there!

Tänkte på det här ang den uppkomna svenskheten du upplevde, du vet att över 1 milj. utvandrade från Sweden till amerikat, så det finns säkert lite svennar kvar där, å en nobel man som stiftade de där priset,hette Alfred

typiskt svenskt.

Hur är det med hemkunskapen egentligen? En enda ! eller två, änder ? Det här kan ju ta en .... med förskräckelse! OK ! Ms I ! Plug in å plugg on, att lära sig är att kunna ,det är det som gillas bäst of all time and allboddys!

Vill bara avsluta messingern med att vädret här har blivit bättre sen igår , nu är det 5 grader , och inte så kraftiga regnskurar längre,så nu kan man snart vistas ute again. En hälsning från kapuhschongernas rike ! Puh på dig!

2012-04-13 @ 20:16:29
Postat av: mother Ingela

Halloj! Nu var det allt länge sen du skrev i bloggen! Längtar efter en liten rapport, kram

2012-04-19 @ 19:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0