Let us seize the day

Hejsan! Nu är det fredag igen wohoo!! Varmt som rusan igen så shortsen åkte på! Det gillas :) Har varit en rätt bra dag! Hade quiz i morse som kanske inte gick så väldans bra men man kan retake it typ hur många gånger som helst så vem bryr sig haha? Vi åkte till nån sandwich shop på lunchen å jag åt en jättegod tonfisk toast! Måste bara klaga lite på hur folk kör bil haha! Folk suger vekligen! Åkte med en kompis idag och hon körde väl helt ok men sen skulle hon fickparkera å det tog typ 10 min och sedan gav hon upp haha! En annan kompis frågade henne om hon visste hur man gjorde och det gjorde hon inte haha!!! En annan kompis fick precis körkort men hon kan typ inte köra om inte hennes mamma eller bror sitter i bilen och säger vad hon ska göra.. suck... de enda de behöver göra e ju att gasa och bromsa vilket är typ 1 pedal haha! varför ska vi ha den jäkla spaken för?? Well well...
Imorgon ska typ alla mina kompisar och jag åka till University of Illinois här i Champaign för att prova balklänningar, de är GRATIS!!! hur nice? Finns massa andra bal saker också gratis! Dock är det 10 på morgonen så Cassie hämtar upp mig kl 9.30 uuh.. Men men vad gör man inte för en bal på "slottet".
Söndag kommer nog inte bli något speciellt, måste plugga inför us history testet som är på tisdag. Ska kunna massa om civil rights movement å african americans, native americans, women, amendments (igen), mass court cases, definitions å shit... alltid så himla mycket å man får study guiden 2 dagar innan själva provet, så e det alltid typ. Ibland går man igenom en sak en dag å nästa dag är det test på det, en dag efter lixom?? I sverige så får man reda på test typ 1 månad innan. Men det blir väl så när man har samma klasser varje dag.. I American Literature tex. så fick vi en bok i måndags och den ska vara utläst nästa måndag å provet är på tisdagen.. dvs man läser typ en bok per vecka å det innebär vääääldigt många böcker på en termin haha.. Fast boken vi läser nu är faktiskt helt ok och rolig, jag var sjukt nära till gapflapp på lektionen, men jag höll mig! Den heter The Catcher In The Rye. Förresten gör vi en sjukt cool grej i drawin class. det heter stippling och man gör en teckning av bara punkter, sjukt coolt och min e faktiskt rätt bra om jag får säga det själv! HAHAHAHA måste bara berätta!!! på idotten i måndags sa läraren att imorgon börjar fitness testen, å jag bah oh nooooo! MEN de är verkligen lame omg! på tisdagen var testet att göra så många sit-ups man kunde under 30 sek å sen armhävningar på knä så många man kunde - done! På onsdagen skulle vi se flexibility och man satte ett ben mot en låda med en linjal å så sträckte man sig fram, tog 1 min sammanlagt å resten av lektionen satt man bara där. Igår var det det sista testet, vilket var att man skulle springa så snabbt man kunde mellan 2 koner 2 gånger, jupp 10 sek å så var det över.. det var ca 15 m eller nåt mellan konerna haha men golvet är sjukt halt så det går typ inte att vända haha... asså fatta vilka töntiga tester.. På katrinelund var det med pulsmätare å grejjer å man skulle springa 3km å sen massa annat! inte för att det gör nåt, men ändå, så himla onödigt, det visar ju verkligen ingeting!! Har förresten insett att typ massa av mina lärare är kompisar och umgås på fritiden plus att massa är gifta å grejjer, hahahah sen har jag två lärare som e sjukt lika, Ms Topel och Mrs Whiteley, kan typ inte se skillnad :/ sen vet man typ inte om man ska säga Ms eller Mrs för vissa är gifta men folk säger Ms ändå, så jag vet inte... värsta förolämpningen om man säger Ms å de e gifta.. Så e det med min Counselor, hon hette Ms Simmons när jag började å nu heter hon helt plötsligt Mrs Pelmore... suck... oj vad mycket text det blev haha!
Well ska väl sova nu då, måste ju upp ganska tidigt imorgon! kram
Stippling, massa punkter! bilden är från Google

Kommentarer
Postat av: Terez

Hi!

Det finns en anledning till varför det är svårt att få körkort i Sverige.

Men det är mödan värt då du verkligen "kan" köra bil när du får kortet i handen. Vet inte om jag ens hade vågat åka med dessa "nybörjare" i bilen. Kanske är det säkrare att gå.

Sedan förstår jag inte hur USA får fram alla sina idrottstalanger. Inte kan det vara från din skola i alla fall.

Sit-ups och armhävningar på knä i 30 sekunder. Det kunde du göra redan i barnvagnen!

De verkar bättre på att läsa. Mycket och fort.

Hinner du uppfatta vad du läser?

Vissa saker verkar väldigt knasiga men att balklänningen är gratis är ju helt okej förstås.

Vill se bilder på vilken klänning du valde.



Kram!

2012-04-01 @ 00:16:10
Postat av: jojje

Hej svejs!

Många ämnen att gå igenom för dig ,och om man utövar fitness,ska man väl bli lite tränad av det under normala omständigheter då förstås.

Där behövs inget klädombyte tydligen!

Hoppas du fick provat nån ball klänning!

På tal om Sandwich Shop, så gjorde jag en tabbe på Mc D,sist, är ju sällan där, beställde en Happy Meal ,en sån där liten bag med en skrämd liten hamb, några stripes å en liten tuta som låg längst ner i paketen, en unge som satt å tittade på mig undrande nog vem jag var! Han fick tutan av mig ,så blev ju han glad i allafall! Inte mycket mat för en fullvuxen , kanske skulle man ätit leksaken mä! Hmm

Man är ju världsvan till tusen !Eller hur!

Ang. bilar körkort o sådant i US, folk går inte nära streetan ,eftersom det inte finns några trottoarer! Eller? Dom hade säkert blivit rammade på sin promenad i så fall!

Well well Ms Yngwe! Plugg on , and stay cooling!

Byar from here! ------------ Kramisar.....



2012-04-01 @ 21:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0